Station Haag-Zuid
zaterdag, augustus 12, 2006
  In gesprek met Domien Verschuuren
Domien Verschuuren is jong, talentvol, vol passies en vanaf maandag 14 augustus drie weken lang tussen 4 en 6 ’s ochtends te horen op 3FM. Tijd voor Station Haag-Zuid om even een babbeltje te houden met Domien.

foto: Debbie van de Ven (mediameisje.nl)

Wie is Domien Verschuuren?
Domien Verschuuren is 18 jaar, geboren in Tilburg, verslaafd aan radio, internet en muziek, studeert journalistiek, heeft al bijna drie jaar lang een lief vriendinnetje, heeft ongelofelijk veel geluk gehad in z’n leven so far, maar heeft nog veel meer grote dromen
Als Domien mag kiezen tussen tussen een week lang zendtijd op 3FM (’s middags tussen 4 en 6) of een week gratis naar de mooiste en grootste kermis van Nederland?
Haha! Dat is makkelijk: een week lang zendtijd op 3FM. Kermis vind ik prachtig, maar ik ben meer de stille toeschouwer. Ik ben bezeten van de lampjes, de muziek, van de techniek, maar zodra iemand voorstelt een ritje te maken in een Booster, XXL of MoveIt, dan haak ik snel af. Geef mij maar radio. Radio is eigenlijk mijn achtbaan.
Domien heeft meer passies waaronder een eigen weblog. Kan hij niet gewoon alles kwijt op de radio of is het juist een soort verlengstuk?
Allebei. Radio draait om mij als deejay, mijn weblog meer om mij als persoon. Ik kan er alles kwijt. Korte krabbels over leuke websites, maar ook langere verhalen over persoonlijke ervaringen. Mijn huidige weblog startte ik in april 2006, maar ik was in 2002 tot en met 2004 al erg actief bezig met het schrijven van stukjes. Op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt, maar begin dit jaar begon het opeens te kriebelen.
Wie is de favoriete deejay van Domien? Waarom?
Wat een vervelende vraag. Ik heb een hele hoop favorieten. Op dit moment is dat Michiel Veenstra (3FM, ma-do, 20u-22u). Hij is ongelofelijk creatief, snel en gevat. Ik benijd zijn snelheid om te reageren op bellers en onverwachte momenten. Toen hij bij 3FM is komen werken, is hij snel mijn persoonlijke favoriet geworden.
Wat is, naast 3FM, het favoriete radiostation van Domien?
KXradio natuurlijk! Hoewel het internetradio is, werken met z’n allen enorm hard aan de zender. Hoewel het in eerste instantie draait om ‘the love of music’, is het natuurlijk niet geheel onbelangrijk hoe het allemaal klinkt. Er wordt achter de schermen gruwelijk veel gedaan aan KXradio en we worden steeds groter. Er staan veel plannen op stapel, maar veel kan (en mag ;-)) ik daar nu nog niet over zeggen…
Waar heeft Domien spijt van?
Van wat dingen in m’n verleden. Ik ben een jaar of twee, drie heel erg arrogant geweest. Vooral op internet. Ik zei dingen die écht niet konden, niet nadenkend dat met Google alles jaren later nog terug te vinden is. Daar heb ik niet alleen spijt van, daar schaam ik gewoon voor. Ik had bepaalde dingen nóóit mogen zeggen en nóóit mogen doen. Details daargelaten, haha!
Waar is Domien het meest trots op?
Een hele hoop dingen, eigenlijk. Natuurlijk op m’n plek binnen 3FM als achttienjarige, op m’n baan bij KXradio, maar ik ben bijvoorbeeld ook heel erg trots op m’n vriendin, Debbie. Uiteraard omdat ze mijn vriendinnetje wil zijn, maar ook omdat ik ongelofelijk respect heb voor haar doorzettingsvermogen. Het is een lang verhaal om uit te leggen, dus dat laat ik buiten beschouwing. Ik geloof daarnaast serieus dat ik zonder Deb nooit op de plek beland was, waar ik nu ben beland…
Domien gaat komende 3 weken Martijn Muijs vervangen op 3FM. Dat betekend 3 weken lang vroeg op om tussen 4 en 6 ’s ochtend een radioprogramma te maken? Goed voor je ritme!
Hoe bereidt Domien zich voor op zijn ‘nachtdienst’ en wanneer slaapt hij eigenlijk?
Voorbereiden? Eh, ja. Haha! Ik hoop het ’s middags te doen. Ik heb op dit moment nog geen idee hoe het programma van Martijn me gaat bevallen. Wel heb ik nagedacht over slaapritmes. Ik heb nu bedacht te slapen van 22.00 uur tot 02.30 uur en na het programma van 06.30 uur tot een uurtje of 12.30 uur, 13.30 uur. Dat het zwaar zal zijn, daar twijfel ik niet aan. Ik denk dat ik na één week een middag lang huilend op bed te vinden ben, maar – dámn - wat heb ik zin om dit te gaan doen.
Maak een keuze:
Man of Vrouw
Badpak of
Bikini
Chips
of Pinda’s
Patatje met of Patatje zonder
Boterham Zoet of Hartig
Piano of
Gitaar
3FM
of Caz!
Angelina Jolie of
Jennifer Aniston
Di-rect of Ali B

Geer of Goor
Hoe ziet Domien’s ideale toekomstbeeld eruit?
Daar kan ik heel kort over zijn: nog héél lang bij 3FM blijven werken! Ik heb het ontzettend naar m’n zin, zowel bij het station als bij mijn omroep (NPS), en hoop mezelf nog verder te ontwikkelen. Ik ben nu bezig met het nachtelijke opleidingstraject en leer iedere week van m’n eigen fouten. Gelukkig ben ik iemand die graag wíl leren en heb ik het gevoel ook echt te groeien in m’n stijl van radiomaken. Stay tuned ;-)

Groet'n Domien

Wouter & Raymond

 
Reacties:
Eeeejj!! Wat leuk!! Ik hoop dat jullie meer interviews gaan doen!
 
Wat een jong jochie!!!
 
Leuk stukje. Symphatieke gozer volgens mij!
 
Wat een jonge gast voor op de radio. Veel gaaf dat hij er al zo vroeg bij is. Succes Domien!!!!
 
Jammer dat je niet voor Caz! heb gekozen Domien!!! :(
 
Die site van Domien is ook erg mooi! Ziet er gelikt uit hoor ;)
 
Leuk interview!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik ken hem nog van de podcast en internetradio. Hij doet het goed!
 
Leuk interview!!! Jammer dat hij 's nachts zit, maar ik heb via de 3FM site zijn uitzending kunnen terugluisteren.... TOPPIE!!!
 
Vroege vogel die Domien! Suc6
 
Jammer dat hij zo midden in de nacht zit :( Ik denk wel dat hij een eigen stijl moet gaan ontwikkelen. Hij klinkt nog een beetje te veel als de rest!
 
Ik hoop dat Domien net zo groot wordt als Howard Stern, maar niet zo'n eikel als Jensen. Domien, blijf jezelf oke? ;)
 
Domien groeit, en snel ook!
Die komt eens lekker op de middag, en daar blijft ie dan ook!
 
Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]





<< Homepage
De weblog van Raymond Hagedoorn & Wouter Zuidewind

  • Haag
  • Zuid
  • Op Bezoek Bij 3FM ~ Filmpje
  • Op Bezoek Bij 3FM